Dirk Boumadirecteur Bad Hesselingen

Onze missie

Bad Hesselingen staat voor kwaliteit en een duurzame relatie met haar bezoeker en omgeving.
Het doel van het bad is het handhaven en uitbreiden van haar bestaansrecht.

Om dit doel te bereiken hanteren we steeds drie uitgangspunten:
• Om de zwemwereld te vernieuwen
• Om haar bezoekers te inspireren
• Om waarde te creëren en een verschil te maken

Onze visie

Onze visie dient als kader voor onze organisatie en personeel. Lever kwalitatief goede producten en stel je als organisatie en mens dienstbaar en klanthousiast op naar de omgeving en bezoeker en hanteer hierbij de volgende vijf P’s:

People: wees een uitdagende plek om te werken en waar mensen geïnspireerd worden het maximale uit zichzelf en anderen te halen.
Partners: zorg voor een winnend netwerk van klanten, collega-baden en leveranciers, hierdoor creëren we samen blijvende waarde..
Product: lever een scala aan kwalitatief goede producten en stel de klant hierin altijd centraal en wees effectief.
Planet: wees verantwoordelijk en maak het verschil door te helpen bouwen aan een duurzame gemeenschap.
Profit: maximaliseer de lange termijn door inkomsten her te gebruiken en te investeren ter realisatie van de Missie.

Onze kernwaarden

Onze kernwaarden dienen  als  kompas voor ons handelen en beschrijven hoe we ons gedragen.

• Passie: begaan met hart en ziel
• Integer: wees echt
• Kwaliteit: wat we doen, dat doen we goed
• Maatschappelijke verantwoording nemen: voor mens en natuur
• Samenwerken: gebruik maken van collectieve creativiteit en sterke punten
• Innovatief: producten en faciliteiten, uitdagend op korte en lange termijn.

 

 

Milieu en maatschappelijk gericht

Stichting Zwembad Meppel exploiteert Bad Hesselingen al vanaf 1993 volledig zelfstandig en risicodragend. De accommodatie wordt gehuurd van de gemeente Meppel. Bad Hesselingen is een maatschappelijke onderneming die zich richt op sport, recreatie, welbevinden, zwemveiligheid en gezondheid.

Bad Hesselingen is een veelzijdig, kleurrijk en gastvrij bedrijf, met binnen en buitenbaden,een sauna en solarium, whirlpools, jetstreams, glijbanen en een stroomversnelling. Je vindt er ook een grote speeltuin met voetbalarena, beachvolleybalvelden,en een nauwe samenwerking met de buitenschoolse opvang van Doomijn.

Jaarlijks bezoeken zo’n 250.000 gasten het Meppeler zwembad en is daarmee veruit de meest bezochte publieke recreatieve voorziening van de gemeente en haar regio. Personeel is er niet alleen voor de veiligheid, maar ook om de gast op klanthousiaste wijze te woord te staan en het aanbieden van o.a.  aqua-lessen en zwemlessen.

De ruim opgezette accommodatie is toegankelijk voor zowel mindervaliden als validen. Het uitstekende restaurant en het scala aan faciliteiten, maakt Bad Hesselingen heel geschikt voor kinderfeesten, bedrijfsfeesten, sportdagen of bedrijfspresentaties. Onze slogan is dan ook: “Zwemmen is gezond, want wekelijks in het water, is goed voor nu en later”.

De indirecte economische impact van Bad Hesselingen is omvangrijker dan velen denken. De diverse maatschappelijke functies hebben een bewezen economische waarde. Denk aan de kostenbesparende functie van zwemmen waar het gaat om de gezondheid, of de sociaal-maatschappelijke functie. Ook speelt een toonaangevende accommodatie een positieve rol bij de keus van nieuwe bewoners of bedrijven om zich te gaan vestigen in deze gemeente.

Uniek is dat de gasten zomer en winter binnen en buiten kunnen zwemmen. Mede door restwarmte in te kopen van Xella Cellenbeton uit Meppel, is Bad Hesselingen in 2011 uitgeroepen tot het meest duurzame- en groenste zwembad van Nederland. Sinds mei 2015 liggen er 540 zonnecollectoren op het dak, goed voor zo’n 120.000 Kwh. In 2015 is Bad Hesselingen uitgeroepen tot Zwembad van het jaar.

Kortom; er is veel over Bad Hesselingen te schrijven,  maar het is beter om er een duik in te nemen en het te ervaren.